PDA

Zobacz pełną wersję : skrzynia/układ napędowy mechanik a wymiana przegubu czy aby napewno dobrze ?


sopel85
16-07-2008, 22:24
Witam mam pewny problem oddalem auto do mechanika na wymiane przegubu zewnetrznego bo wczesniej byl wstawiony bez abs-u a auto abs posiada wiec chcailem wymienic na wlasciwy widzialem rowniez uszkodzona oslone na wewnetrzym przegubie wiec chcialem i jego wymienic bo stasznie buczalo ale bnyl to bardziej stukot niz plynne buczenie, po wymianie wyglada to tak buczenie pozostalo tylko ze bardziej plyynne jak by dochodzilo z lozyska ale doszly dosyc glosne nie rownomierne stukoty z tego kola na ktorym byl wymieniany przegub oraz tarcie metalu o metal wrocilem do szanownego pana mechanika jak sie okazalo oslony tarczy hamulcowej byla docisniena do tarczy , odgiol i cacy jedno zniknelo ale nadal pozostaja te stukania i to halasliwe buczenie , mechanik rowniez przyznal mi sie ze nasmarowal wewnetrzy przegub od nowa i zalozyl nowa oslone bo nie trzeba go wymieniac , a te stukania sa niby powodem krzywej pol osi a buczenie dochodzi z lozyska bo nowy przgub jest inaczej dokrecany przez to teraz buczy lozysko .... ogolnie mam wrazenie ze koles mnie robi grubo w chu.... no bo jak sie nagle rozwalilo lozysko i poloska po wymienie przegubu czyli ze co nastepnym razem jak zdejmne kolo to bede musial cale auto wymienic bo zmiana kola pociagnie za soba wszystkie pozostale czesci i auto bedzie do wymiany !? jakies pomysly co to faktycznie moze tak walic i buczec ?

Kruczek
16-07-2008, 22:32
Co może walić czy buczeć to ciężko powiedzieć ale gość to jakić kretyn i jak mówi coś takiego


mechanik rowniez przyznal mi sie ze nasmarowal wewnetrzy przegub od nowa i zalozyl nowa oslone bo nie trzeba go wymieniac , a te stukania sa niby powodem krzywej pol osi a buczenie dochodzi z lozyska bo nowy przgub jest inaczej dokrecany przez to teraz buczy lozysko .
To sory wielkie ale jak dla mnie to zmień mechanika bo ten to chyba ma nie pokolei w głowie jeśli tak twierdzi
Jakby półoś była krzywa to byś miał wibracje na całym aucie podczas jazdy

sopel85
16-07-2008, 22:41
Dokladna sytuacja byla taka ze wyslalem dziewczyne z tym autem a ja nie mialem czasu chciale sie tylko upewnic jaki jest efekt przy krzywej pol osi natomiast uderzenie jest dosc glosne w przeciwienswie do tego jakie jest gdy jest wyrobiony przegub podczas skrecania , jest duzo glosniejsze i nie rownomierne

kuznia
19-07-2008, 22:44
Dokladna sytuacja byla taka ze wyslalem dziewczyne z tym autem a ja nie mialem czasu chciale sie tylko upewnic jaki jest efekt przy krzywej pol osi natomiast uderzenie jest dosc glosne w przeciwienswie do tego jakie jest gdy jest wyrobiony przegub podczas skrecania , jest duzo glosniejsze i nie rownomierne

Podnieś fure do góry i sprawdź czy luzów na kole nie ma. Jak są to dokręć koło na przegubie, a jak nie to pewnie łożysko siadło.
Rozumiem, że w nic po wymianie nie przydzwoniłeś... Więc dziwi mnie dlaczego widząc, że półoś jest krzywa jej nie wymienił.

A może nie wsadził ci nowego przegubu tylko jakieś padło używane.

Kruczek
20-07-2008, 13:36
Podnieś fure do góry i sprawdź czy luzów na kole nie ma. Jak są to dokręć koło na przegubie, a jak nie to pewnie łożysko siadło.
Jeśli luz na przegubie by był to na bank nawet po kilku km już jest po łożysku
A moja rada jest taka że jedź do gościa i niech poprawia bo za coś w końcu płaciłeś

sopel85
20-07-2008, 15:38
wziolem auto i pojechalem z tym do kumpla ma taki warszat w garazu rozebralismy to i jak sie okazalo gwint na przeglubie zajechany , lozysko rozpierd... w piz.... a ten brudas mechanik co mi to wczensiej do mnie z ryjem ze to moja laska musiala rozje...c jak jezdzila .. ok ... chcialbym takiemu dojebac ale w moim przypadku mogli by to podciagnac juz pod recydywe , na szczescie teraz wymienilem juz prawie wszystko w samochodzie i jest miod gitara zostal mi tylko krokowy i chlodnica bo zaczyna sie pocic powoli

Kruczek
20-07-2008, 16:01
Wiedziałem że dał ciała i ja bym i tak do niego pojechał z reklamacją
P.S.edytuj posta bo Ci się zarobi za te bluzgi ;)

szuwar88
09-04-2010, 18:56
zastaniw sie nad wymiana lozyska bo po tym co piszesz to wydaje mi sie ze mialem to samo podczas jazdy jak sie zwiekszala predkosc cykanie na kole sie zwiekszalo dzis wymienilem lozysko i efekt jest zaskakujacy cicho w wutku

lowermann
10-04-2010, 23:14
Może ja się podczepię pod temat, u mnie z kolei jest taki dziwny problem, nie bardzo wiem jak to opisać, ale do prędkości około 90 km jest spoko, potem po przekroczeniu 100 km zaczyna się takie dziwne wycie, czy tam buczenie , takie coś jak łuuuuuuuuł chwilka przerwy i znowu łuuuuuuł przerwa łuuuuuuuł, im jadę szybciej tym to łuuuuuuł, łuuuuł łuuuł jest szybsze, wydaje mi się że to gdzieś z tyłu ale nie mam pojęcia, ma ktoś jakiś pomysł ??

Kruczek
11-04-2010, 12:37
wydaje mi się że to gdzieś z tyłu ale nie mam pojęcia, ma ktoś jakiś pomysł ??
Podnieś auto i pokręć kołem
Jeśli jest duży luz na łożysku to się odezwie
Jeśli nie to czy na pewno to na tyle jest
Coś mi się daje że może się skrzynia odzywać

lowermann
12-04-2010, 23:11
No właśnie wydawało mi się, że to dochodzi ztyłu z prawej strony, faktycznie był spory luz więc dokręciłem ale nie pomogło, dodatkowo piasta prawa tylnia jest ciepła po dłuższej jeździe, więc chyba na 99% wymiana łożyska! Jakie polecacie łożysko i czy trudno jest wybić bierznie łożyska? Dam radę zrobić to sam czy raczej nie ?

Aha, z tyłu są tarczo bębny z abs-em, wyjmowałem kiedyś to zewnętrzne łożysko żeby je umyć i przesmarować, czy to znaczy że da radę wymienić tylko łożyska i nie trzeba piasty czy jednak trzeba całą piastę? Pytam ponieważ nie wiem jak to jest u mnie i czy w nie wymiennych piastach łożysko to zewnętrzne też można wyjąć czy nie?

wujek666
13-04-2010, 11:29
Nie będziesz miał kłopotu z wybiciem bieżni no chyba że skręciłeś na max co mogło być powodem szybkiego grzania a co za tym idzie może być większy problem z wybiciem bieżni ale jak wszystko idzie gładko to w 1,5godz na spokojnie zrobisz obie strony.

darek41
16-04-2010, 18:13
Witam chcę się podepiąć na temat przegubu.Po rozpięciu półosi chciałem wyczyścić stary smar w przegubie bo miałem walniętą osłone iwymieniłem na nowy.wyjołem koszyk kulki i wyczyściłem .Włożyłem z powrotem ,ale najpierw obracałem półoś do okoła bo mi coś nie pasowało, złożyłem wszystko spiołem i teraz jest problem ,zaczeło mi drżeć kiera przy 90km.Wcześniej tego nie było n iewiem jaka to przyczyna?

lowermann
17-04-2010, 20:52
Moim zdaniem mogłeś po prostu przestawić koło, któro było nie wyważone, przy wcześniejszym ustawieniu akurat było dobrze, troche pokręciłeś i ustawiłeś koło inaczej i teraz ma lekkie bicie co przekłada sie na te wibracje.

Co do mojego tematu, wymieniłem łożyska w tyle i problem ustąpił, natomiast teraz słychać (teraz, bo wcześniej buczenie przeszkadzało) że jeżeli jadę około 90 na godzinę i skręcam w prawo to jest cicho, a jak skręcam w lewo to słychać takie dziwne wycie jakby łożyska, takie delikatne jednak, ale to słychać wyraźnie z lewej strony od kierowcy a rozumując powinno być słychać z prawej strony więc nie wiem co jest grane.

Kruczek
19-04-2010, 10:44
skręcam w prawo to jest cicho, a jak skręcam w lewo to słychać takie dziwne wycie jakby łożyska,
No i dobrze
Jak skręcasz w prawo to lewe koło mniej jest dociążone i łożyska nie słyszysz czyli lewe łożysko może być winne
Jak skręcasz w lewo to lewe koło masz dociążone i wtedy jest wycie czyli lewe łożysko

lowermann
23-04-2010, 11:07
Czekaj Kurczek bo na mój rozum to powinno być odwrotnie, jeżeli skręcam w prawo to samochód przechyla się na lewo i właśnie dociążone jest lewe koło a prawe koło tak jakby było odciążone, gdy skręcam w lewo to większa masa pojazdu idzie na prawą stronę i obciążone jest koło prawe a koło lewe tak jakby szło do góry i jest mniej obciążone więc mnie popraw jeżeli się mylę, wyraźnie jednak słyszę to z lewej strony jeżeli skręcam w lewo.

Kruczek
23-04-2010, 11:22
Kurde już mi się porąbało wszystko dobrze myślałem źle napisałem :doh:


jeżeli skręcam w prawo to samochód przechyla się na lewo i właśnie dociążone jest lewe koło a prawe koło tak jakby było odciążone, gdy skręcam w lewo to większa masa pojazdu idzie na prawą stronę i obciążone jest koło prawe a koło lewe tak jakby szło do góry i jest mniej obciążone
Dobrze dobrze teraz ;)

piotrek88stce
16-05-2010, 21:42
podpinajac sie pod temat
pojechalem na szarpaki bo cos stukalo z przodu, koles powiedzial ze mam rozwalony lacznik stabilizatora i luzy na lozyskach. Zadzwonilem wiec do mechanika umowic sie z nim, a ten mi sie spytal czy huczy mi lozysko podczas jazdy? powiedzialem ze nie, a on ze moga byc luzy na przegubach. Czy jest to wogole mozliwe zeby byly jakies luzy na lozyskach jak mi nie huczy? Czy raczej mechanik mial racje?

Jesli ktos mial podobny problem to niech da znac, bo nie wiem na jakie koszta mam sie szykowac, z gory dzieki

Kruczek
16-05-2010, 21:55
mam rozwalony lacznik stabilizatora i luzy na lozyskach.
Łącznik to rozumiem ale łożysko to przód czy tył ?
Przedlift czy polift masz auto ?


Czy jest to wogole mozliwe zeby byly jakies luzy na lozyskach jak mi nie huczy?
Możliwe

piotrek88stce
17-05-2010, 09:15
Mam VA przed liftingiem, a jesli chodzi o lozyska to przod, jak podniesli przednia oske i zaczeli ruszac kolami to byl wyczuwalny luz i cichy stukot w obu kolach

Kruczek
18-05-2010, 14:08
jak podniesli przednia oske i zaczeli ruszac kolami to byl wyczuwalny luz i cichy stukot w obu kolach
Chodzi o samą skrzynię i to że są luzy to norma w VA
Niestety ale lata i kilometry swoje robią

piotrek88stce
20-05-2010, 21:47
jak sie okazalo, powodem tych cichych stukotow byly zjechane piasty, ale juz sa wymienione razem z lozyskami i wszystko gra ;D