index.php index.php

Wróć   Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry > Garaż > Vectra B ( 1995 - 2002 )

Vectra B ( 1995 - 2002 ) Problemy techniczne Opla Vectry B

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stare 29-10-2007, 23:05   #1
Kubeusz
 
Awatar Kubeusz
 

Dołączył: 20.04.2007
Skąd: teraz Praha, wcześniej Kraków/Siewierz
Auto: Vectra B 2001 2.0 DTH
Posty: 619
Domyślnie wahacze przód wymiana tulei (stare: drgania jak się kopnie w koło)

W temacie wymiany przednich tulei patrz kilka postów niżej.

Mam pytanie...może najpierw opiszę...coś zaczynam już powoli słyszeć zawiechę bo mam "okazję" codziennie omijać częściowo obwodnicę Krakowa (przez Tyniec) - miejscowi wiedzą jaka to droga - można wybić zęby na kierownicy na nierównościach chwilami...i początkowo myślałem, że to sworznie wahaczy...wymieniłem jedną i drugą stronę przód (Lemforder)...zresztą już też miały luz...ale "stuknięcia" przy nierównościach nie zniknęły całkiem...robię sobie swój test - mocne kopanie w koło przednie (jedno i drugie) i to powoduje, że słyszę jak koło gdzieś ma jednak jeszcze coś wyrobione, drgania jakieś słychać podobne jak przy zluzowanych sworzniach wahaczy...i nie wiem czy stawiać na tuleje? mają już ponad 140 kawałków za sobą...układ skrętny ok...no chyba, że jest coś czego nie czuję na kierownicy...



Vectra B Y20DTH sedan grudzień 2001 / ok. 262 k. km / Kraków, 6.0-7.5 l/100km w cyklu mieszanym, świece 130 k.km, aku Centra Futura 75Ah, 760A, Mobil 2000 diesel 10W40...po przejściu z 15W40 Valvoline

Ostatnio edytowane przez Kubeusz ; 13-10-2009 o 12:01. Powód: podniesienie tematu, doprecyzowanie
Kubeusz jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 29-10-2007, 23:09   #2
GAWLAK
 
Awatar GAWLAK
 

Dołączył: 06.12.2004
Skąd: ''z grilla''
Auto: Bialas SRI 3.0 , XJ 4.0
Posty: 30,535
Domyślnie

1.kola sie nie kopie
mozna sobie noge zlamac

2.na kanal i sprawdzic gdzie sa luzy
drazki stabilizatora
drazki kierownicze
troche tego jest



" Warsztat u Gawlaka " zawiesil dzialalnosc
GAWLAK jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 30-10-2007, 15:00   #3
se@l
nocny marek VU - frytka też
 
Awatar se@l
 

Dołączył: 20.05.2006
Skąd: Poznań
Auto: Voyager V-gen Octavia 2FL
Posty: 4,751
Domyślnie

a ja sobie zrobiłem w zeszłym roku tył w całości i kawałek przodu, a teraz mi się przód znów odezwał, ile razy to zawieszenie można robić?

A co gorsze nie za bardzo wiem co teraz, tłucze głośno jak jadę po bruku, na poprzecznych przeszkodach cisza, lekkie stuknięcie przy skręcie powoli jadąc o 90°. To stukniecie wyeliminowałem ostatnio przy robieniu drążków, teraz znów wylazło.
A z tym tłuczeniem to czyżby poduszki silnika ? (znów?)
eh, te polskie drogi... a ja chciałem auto obniżać ...



Auta obecne: Chrysler Voyager V-gen 2,8 CRD Touring, Skoda Octavia II FL 1,6 TDI CR, Suzuki Kingquad 750,
Auta byłe: Vectra CDX X20DTH '00 i wiele innych

http://img3.imageshack.us/img3/3856/al2th.jpg

Moja praca Ojciec piątki
Teraz bawię się TAK
se@l jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 30-10-2007, 15:48   #4
M_a_r_e_S
 
Awatar M_a_r_e_S
 

Dołączył: 15.09.2007
Skąd: VU # 367
Auto: MB190 cosworth MB A klasa
Posty: 1,582
Domyślnie

Ja też miałem problem z zawieszaniem przód, w ASO Opla chciali całość wymieniać ale koszty straszne.
Więc pojechałem do znajomego mechanika i okazało sie, że wyrobiły sie tanie gumy stabilizatora przód
No i teraz cisza, ale na naszych duktach nie za dłógo
M_a_r_e_S jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 30-10-2007, 19:19   #5
Kubeusz
 
Awatar Kubeusz
 

Dołączył: 20.04.2007
Skąd: teraz Praha, wcześniej Kraków/Siewierz
Auto: Vectra B 2001 2.0 DTH
Posty: 619
Domyślnie

...piszesz o "łącznikach stabilizatora" ? (tych chudych prętach z gumowymi przegłubami założonymi w przeciwne kierunki?)



Vectra B Y20DTH sedan grudzień 2001 / ok. 262 k. km / Kraków, 6.0-7.5 l/100km w cyklu mieszanym, świece 130 k.km, aku Centra Futura 75Ah, 760A, Mobil 2000 diesel 10W40...po przejściu z 15W40 Valvoline
Kubeusz jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 30-10-2007, 19:38   #6
marcin-mr1
 
Awatar marcin-mr1
 

Dołączył: 11.05.2007
Skąd: Wrocław/Bochnia
Auto: Vectra B X18XE błękitny98
Posty: 2,108
Domyślnie

Cytat:
Zamieszczone przez Kubeusz
(tych chudych prętach z gumowymi przegłubami założonymi w przeciwne kierunki?)
Taak jest...
marcin-mr1 jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 30-10-2007, 20:22   #7
M_a_r_e_S
 
Awatar M_a_r_e_S
 

Dołączył: 15.09.2007
Skąd: VU # 367
Auto: MB190 cosworth MB A klasa
Posty: 1,582
Domyślnie

niee....stabilizator jest gdzieś umocowany i tam są dwie gumy
M_a_r_e_S jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 31-10-2007, 16:36   #8
marcin-mr1
 
Awatar marcin-mr1
 

Dołączył: 11.05.2007
Skąd: Wrocław/Bochnia
Auto: Vectra B X18XE błękitny98
Posty: 2,108
Domyślnie

Cytat:
Zamieszczone przez M_a_r_e_S
iee....stabilizator jest gdzieś umocowany i tam są dwie gumy
Bleee.. sorka.... mój błąd - nieuważnie przeczytałem posta..
marcin-mr1 jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 13-10-2009, 11:23   #9
SLEDZIU
 
Awatar SLEDZIU
 

Dołączył: 02.02.2005
Skąd: Wrocław
Auto: Passat,TDI 131 KM, Tiptr.
Posty: 18,179
Domyślnie

POdnosze



http://images.spritmonitor.de/239399_5.png


Było:
PF 126p
VW Transporter T2
Opel Kadett E C13N
VB X20XEV

Jest
VW Passat PD 131KM tiptronic
VW Golf VP 90KM TDI
SLEDZIU jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 13-10-2009, 11:56   #10
Kubeusz
 
Awatar Kubeusz
 

Dołączył: 20.04.2007
Skąd: teraz Praha, wcześniej Kraków/Siewierz
Auto: Vectra B 2001 2.0 DTH
Posty: 619
Domyślnie

Z racji że mieszkam za granicą, a będę w Polsce chciałem się umówić na wymianę tulei przednich w swojej Vectrze. Gość mi zadał podchwytliwe pytanie, zapytał czy tam są zawalcowane tuleje czy prosto wciskane na prasie? Nie chcę się zaskoczyć gdy zajadę i okaże się, że coś pójdzie nie tak jak trzeba...a nie mam teraz jak się położyć pod auto i oglądnąć jak to tam wyglądało.

Bo wydaje mi się, że robota nie jest taka trudna...wykręcić wahacz przy przegłubie (mam wymienione przegłuby więc zamiast nitów są trzy śruby), odkręcić śruby tulei, wyjąć wahacz, wycisnąć na prasie po prostu tuleje, zaprasować nowe , założyć wahacz, przykręcić wstępnie, obciążyć auto 2x70kg, zakręcić do końca...tyle...dobrze myślę?



Vectra B Y20DTH sedan grudzień 2001 / ok. 262 k. km / Kraków, 6.0-7.5 l/100km w cyklu mieszanym, świece 130 k.km, aku Centra Futura 75Ah, 760A, Mobil 2000 diesel 10W40...po przejściu z 15W40 Valvoline
Kubeusz jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Odpowiedz

Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry > Garaż > Vectra B ( 1995 - 2002 )


Narzędzia wątku
Wygląd

Uprawnienia umieszczania postów
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Aktywny(e)
EmotikonyAktywny(e)
[IMG] kod jest Aktywny(e)
Kod HTML jest wyłączony

Forum Jump

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:26.
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin
Copyright ©2002 - 2012, Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry
Design by HTWoRKS