index.php index.php

Wróć   Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry > Garaż > Vectra B ( 1995 - 2002 )

Vectra B ( 1995 - 2002 ) Problemy techniczne Opla Vectry B

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stare 18-06-2009, 11:57   #1
Kodzus
 
Awatar Kodzus
 

Dołączył: 21.04.2009
Skąd: Częstochowa
Auto: VB 1.7TD, VC 1.9 CDTI
Posty: 23
Domyślnie jak wyciągnąć wkład stacyjki?

witam wszystkich niedawno padła mi stacyjka, zaopatrzyłem się więc w inną, sprawną, jednak z tego co czytałem można wymienić sam wkład, jednak nie bardzo wiem jak się za to zabrać....:/ czytałem troszkę to forum, właściwie to całe i...

Cytat:
stare 03-06-2007, 09:48 #12
antman


Zarejestrowany: 03.06.2007
Postów: 2

Domyślnie a ja sam sobie naprawiłem...

A ja sobie sam naprawiłem stacyjkę, kosztowało mnie to jakieś piwo i trochę nerwów i działa bez wymiany wkładki itp.

Jak rozebrać plastyki obok stacyjki nie piszę:

A zrobiłem następująco (warunek że da się włożyć kluczyk i przekręcić)
1.Wkładamy kluczyk
2.Przekręcamy do momentu dużego wycięcia
3.Wkładamy kawałek zakrzywionego tępego gwoździa w otwór nad wkładką (ja włożyłem imbusa 3, świtnie pasuje) pociągamy za kluczyk i mamy wkładkę z kluczykiem w ręku.

4. Czyścimy wnętrze stacyjki z opiłków i resztek kawałka blokady kierownicy, oliwimy wkładkę i .... się zaczęło.... właśnie to co nawaliło miało za zadanie wkładanie wkładki bez problemów. A więc ja zrobiłem następująco:
a)poznajemy zasadę działnia blokady kierownicy. jak wciśniemy w dół w stacyjce śrubokrętem zapadkę do ją odblokowujemy. I tu jest to o co nam chodzi. Wsadzimy tylko wkładkę jak zapadka od blokady jest na samym dole. Inaczej się jej nie wsadzi.
b)zapadkę wcisnąłem na sam dół śrubokrętem i trzymając zapadkę z jednej strony stacyjki wywierciłem 1mm wirtłem wywierciłem otwór na wylot do środka stacyjki.
5.Do otworu przy wciśniętej zapadce wkładamy drucik ja wyprostowany spinacz do papiru, który trzyma nam zapadkę na dole.
6.Wkładamy wkładkę, wyciągamy drucik i gotowe.
7.Stacyjka chodzi jak nowa....

Może wygląda skomplikowanie. Mi zajęło to dwie godziny bo nie wiedziałem co robić po koleii, ale teraz to zajmuje max 15minut.

Do tego trzeba mieć zdolnośći manuale bo można wszystko zepsuć.
rzecz druga jak wam się nie uda to wam tylko laweta pomoże. Bo nie odpalicie auta, a poza tym blokada kierownicy.

Robicie wszystko na własną odpowiedzialność

Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Cytat:
stare 12-07-2008, 10:57 #2
xxxprzemo

Avatar xxxprzemo


Zarejestrowany: 21.11.2007
Skąd: Kraków i okolice
Auto: Vectra B 1.8 16V 96'
Postów: 942
GG użytkownika: xxxprzemo - GG#2739932

Domyślnie
juz kiedys tutaj niedawno komus to opisywalem... wiec tak jak juz masz na wierzchu wszsytko tzn obudowe stacyjki to sobie poszukaj jakiegos gwozdzika i znajdz na obudowie dziurke i dopasuj tego gwozdzia do tej dziurki i po prostu go wbij... wkladka powinna sama wyskoczyc na tyle ze juz ja potem bez problemu wyciagniesz........;]

ps. owszem... VB maja problem ze stacyjkami.. sam sie o tym przekonalem ;D
Cytat:
11-02-2008, 05:42 #4
Karonball


Zarejestrowany: 07.06.2007
Skąd: Gdańsk
Auto: Vectra A 1.6 X16SZ
Postów: 107
GG użytkownika: Karonball - GG#3213494 Wyślij wiadomość poprzez Skype™ do Karonball

Domyślnie Stacyjkna
No co Ty . Nity rozwiercasz w przypadku gdy stacyjka Ci się zablokuje i nie możesz jej przekręcić na 1 pozycje. Gdyż w celu wyjęcia wkładu najpierw musisz wszystkie plastiki rozmontować, później przełączyć stacyjkę na 1 pozycję [ wyłączyć blokadę ]. Jedynym narzędziem jakie będziesz potrzebował to zagięty na końcówce drucik, zagięcie musi mieć długość około 2 cm. Zagięty drucik [ musi być dość twardy, by się zbył łatwo nie giął ] wsadzasz do dziurki, która znajduje się po prawej stronie stacyjki wzdłuż jej osi obrotu. Gdy wsadzisz w nią spreparowany drucik powinna wyskoczyć, czasami trzeba jej troszkę pomóc. Nie mam teraz czasu, ale może za 2-3 godzinki wrzucę foto montaż jak wyjąć zapadki .


Może mi ktoś na tym zdjęciu zaznaczyć gdzie jest ta dziurka? próbuje wyjąc to ustrojstwo od 2h i ni w te ni we wte:/


http://img155.imageshack.us/img155/4842/dsc06971p.jpg
Kodzus jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 18-06-2009, 12:04   #2
bohrek
 

Dołączył: 15.08.2007
Skąd: Skawina
Auto: O1 AGR'01
Posty: 203
Domyślnie

z tej perspektywy nie widać tej dziurki, od przodu jak patrzysz na stacyjkę to ją widać
bohrek jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 18-06-2009, 13:30   #3
Kodzus
 
Awatar Kodzus
 

Dołączył: 21.04.2009
Skąd: Częstochowa
Auto: VB 1.7TD, VC 1.9 CDTI
Posty: 23
Domyślnie

hmmm może tutaj, jakby ktoś byłby taki miły to proszę o zaznaczenie, bo są niby dwa wcięcia, ale z tego co próbowałem to tam gwóźdź czy imbuls 3 nie wejdzie żadnym sposobem:/
załączam kolejne 2 fotki:

http://img145.imageshack.us/img145/1470/dsc06972w.jpg

http://img200.imageshack.us/img200/514/dsc06975l.jpg
Kodzus jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 18-06-2009, 14:02   #4
bohrek
 

Dołączył: 15.08.2007
Skąd: Skawina
Auto: O1 AGR'01
Posty: 203
Domyślnie

Źle się wyraziłem. Od przodu miałem na myśli z perspektywy kierowcy, czyli właściwie jest to bok stacyjki (lewy bok stacyjki patrząc na dziurkę na kluczyk)

udało mi się znaleźć: http://forum.vectraklub.pl/index.php...dpost&p=251511
bohrek jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 18-06-2009, 15:32   #5
Kodzus
 
Awatar Kodzus
 

Dołączył: 21.04.2009
Skąd: Częstochowa
Auto: VB 1.7TD, VC 1.9 CDTI
Posty: 23
Domyślnie

ok, znalazłem, wyjąłem, teraz tylko do opla wsadzić... dziękuje bardzo bohrek prosiłbym jednak nie zamykać tematu, jutro wsadzę do viki to dam jakieś foty

----------- Dodano -----------

huh...wkład wsadzony niby, tylko jest kłopot przy odpalaniu, rozrusznik kręci, ale odpalić się nie da...na starym wkładzie i kluczyku jest ok, ale na tym nowym nie ruszy za żadne skarby:/ nie mam imo, możliwe że ten 'nowy' wkład jest walnięty?

Ostatnio edytowane przez Kodzus ; 18-06-2009 o 19:11. Powód: Łączenie podwójnych postów
Kodzus jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 18-06-2009, 20:03   #6
czesio2
 

Dołączył: 27.12.2008
Skąd: Polska
Auto: VB 1.8 16V
Posty: 41
Domyślnie

Z tego co ja się orientuję to każda viki ma imo.
czesio2 jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 18-06-2009, 20:21   #7
Kodzus
 
Awatar Kodzus
 

Dołączył: 21.04.2009
Skąd: Częstochowa
Auto: VB 1.7TD, VC 1.9 CDTI
Posty: 23
Domyślnie

ale oba kluczyki rozbierałem i w każdym było pusto chyba że w tym pilociku, ale jego też położyłem na tej czarnej kostce co jest przy stacyjce i dalej lipa, kręci i kręci, ale odpalić nie może:/
Kodzus jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 18-06-2009, 20:33   #8
bohrek
 

Dołączył: 15.08.2007
Skąd: Skawina
Auto: O1 AGR'01
Posty: 203
Domyślnie

dziwne, gdyby nie było immo, chyba, że coś ktoś kombinował.
a spróbuj jeszcze przyłożyć ten stary kluczyk do tej kostki i wtedy spróbować zakręcić tym nowym.
bohrek jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 18-06-2009, 20:37   #9
Kodzus
 
Awatar Kodzus
 

Dołączył: 21.04.2009
Skąd: Częstochowa
Auto: VB 1.7TD, VC 1.9 CDTI
Posty: 23
Domyślnie

przykładałem oby dwa, baaa nawet oby dwa piloty i lipa:/ kluczyki są puste w środku i żadnych śladów majstrowania na nich nie widać, no chyba że to jakaś ekstra wersja z immo w pilocie
Kodzus jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 18-06-2009, 20:53   #10
bohrek
 

Dołączył: 15.08.2007
Skąd: Skawina
Auto: O1 AGR'01
Posty: 203
Domyślnie

sory za banalne pytanie ale pusty w środku znaczy, że w tym miejscu na kosteczkę immo w starym kluczyku masz pusto?
http://img37.imageshack.us/img37/3418/image085mod.jpg
bohrek jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Odpowiedz

Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry > Garaż > Vectra B ( 1995 - 2002 )


Narzędzia wątku
Wygląd

Uprawnienia umieszczania postów
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Aktywny(e)
EmotikonyAktywny(e)
[IMG] kod jest Aktywny(e)
Kod HTML jest wyłączony

Forum Jump

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:23.
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin
Copyright ©2002 - 2012, Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry
Design by HTWoRKS