index.php index.php

Wróć   Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry > Garaż > Vectra C ( 2001 - 2008 )

Vectra C ( 2001 - 2008 ) Sprawy techniczne Opla Vectry C

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stare 08-05-2011, 21:38   #1
Kaazik
 

Dołączył: 08.02.2009
Skąd: GARWOLIN
Auto: VC 3.0 D CDTI SPORT KOMBI
Posty: 9
Domyślnie Wymiana świec żarowych Opel Vectra - Sgnum 3.0 V6 Cdti

Jak już wiele razy opisywano "błąd sterownika świec żarowych" i znajomy żółty znaczek auta z kluczem francuskim spowodowany jest po prostu przepaleniem którejś ze świec. W silniku V6 - przynajmniej u mnie- problemu z uruchomieniem silnika nie ma. Wymiana spalonej świecy załatwia sprawę. Łatwo sprawdzić która to świeca. Świece żarowe zasilane są dwoma wtykami po trzy kable każdy. Łatwo je zlokalizować idąc od świecy po kablu zasilającym do wtyku - szaro-czarna wtyczka z 3-pinami. Rozpinamy wtyczkę i "drażnimy" po kolei styki kablem z +12 V od akumulatora - iskrzy: OK, nie iskrzy: to ta padnięta. Ponieważ zamienników nie ma (nowe po ok. 110 zł) włożyłem używki o kupione za śmieszne pieniądze z pewnego auta o niskim przebiegu: 2 lata jest OK. Przy wymianie nie trzeba demontować żadnych ważnych układów silnika. Najpoważniejszą ingerencją jest potrzeba poluzowania przewodu wysokiego ciśnienia doprowadzającego paliwo do środkowego wtryskiwacza w tylnej głowicy. Mi operacja zajęła ok. 6 h, wymagana cierpliwość, dobre klucze z nasadkami umożliwiającymi pracę pod kątem i chwytak magnetyczny - po odkręceniu nakrętki na świecach i same świece najlepiej wyjmować i wkładać magnesem.
Jakieś pytania to proszę pisać: automoto1@tlen.pl
Dla szukających goooooooogle dodaję: problem dotyczy silnika DIESEL w OPEL VECTRA - SIGNUM 3.0 V6 CDTI, SAAB 3.0 DID, RENAULT ESPACE - VELSATIS DCI
Kaazik jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 10-05-2011, 19:57   #2
zuto
 
Awatar zuto
 

Dołączył: 06.03.2008
Skąd: Sanok
Auto: VC Y20DTH
Posty: 1,003
Domyślnie

Cytat:
Zamieszczone przez Kaazik Zobacz posta
Jak już wiele razy opisywano "błąd sterownika świec żarowych" i znajomy żółty znaczek auta z kluczem francuskim spowodowany jest po prostu przepaleniem którejś ze świec. W silniku V6 - przynajmniej u mnie- problemu z uruchomieniem silnika nie ma. Wymiana spalonej świecy załatwia sprawę. Łatwo sprawdzić która to świeca. Świece żarowe zasilane są dwoma wtykami po trzy kable każdy. Łatwo je zlokalizować idąc od świecy po kablu zasilającym do wtyku - szaro-czarna wtyczka z 3-pinami. Rozpinamy wtyczkę i "drażnimy" po kolei styki kablem z +12 V od akumulatora - iskrzy: OK, nie iskrzy: to ta padnięta. Ponieważ zamienników nie ma (nowe po ok. 110 zł) włożyłem używki o kupione za śmieszne pieniądze z pewnego auta o niskim przebiegu: 2 lata jest OK. Przy wymianie nie trzeba demontować żadnych ważnych układów silnika. Najpoważniejszą ingerencją jest potrzeba poluzowania przewodu wysokiego ciśnienia doprowadzającego paliwo do środkowego wtryskiwacza w tylnej głowicy. Mi operacja zajęła ok. 6 h, wymagana cierpliwość, dobre klucze z nasadkami umożliwiającymi pracę pod kątem i chwytak magnetyczny - po odkręceniu nakrętki na świecach i same świece najlepiej wyjmować i wkładać magnesem.
Jakieś pytania to proszę pisać: automoto1@tlen.pl
Dla szukających goooooooogle dodaję: problem dotyczy silnika DIESEL w OPEL VECTRA - SIGNUM 3.0 V6 CDTI, SAAB 3.0 DID, RENAULT ESPACE - VELSATIS DCI
Zaaaaarypisty pomysł... gratuluję.
A nie bezpieczniej kupić zwykły próbnik w byle jakim sklepie motoryzacyjnym za 5 zł. i na zasadzie "świeci - działa", "nie świeci - nie działa" ?
Takie "drażnienie" CAN'a może się niedobrze skończyć.
No ale każdy jest niekwestionowanym kierownikiem swojego autka i może go nawet batogiem poganiać... może zarży...



Wszystko co zostało wyżej przezemnie napisane jest tylko i wyłącznie żartem. Na dowód tego wstawiam buźkę... - zgodnie z sugestią ADMINISTRATORA.
zuto jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 11-05-2011, 09:56   #3
Kaazik
 

Dołączył: 08.02.2009
Skąd: GARWOLIN
Auto: VC 3.0 D CDTI SPORT KOMBI
Posty: 9
Domyślnie

Kolego szanowny, trochę racji masz, ale:
- nie "drażnimy" nic elektronicznego po CAN tylko sprawdzenie następuje na wypiętej wtyczce, sprawdzając bezpośrednio na przewodach idących do poszczególnych świec, więc to nie grozi uszkodzeniem żadnego urządzenia elektronicznego
- można to robić zarówno omomierzem jak i czujnikiem żarówkowym, ale omomierz może dawać dziwne odczyty na świecy która jest uszkodzona, a jednak może zachować minimalne przewodnictwo prądu - sprawdzałem
- działająca świeca daje porządny, iskrowy efekt wizualny więc test jest jednoznaczny
- jest to metoda najpewniejsza, najprostsza, nie wymagająca żadnych urządzeń - oprócz kawałka izolowanego przewodu
Jeśli wypowie się jakiś mądry elektryk samochodowy - chętnie dokonam samokrytyki.
Kaazik jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 11-05-2011, 22:55   #4
marcov
 

Dołączył: 06.04.2011
Skąd: Gliwice
Auto: hh
Posty: 132
Domyślnie

Najpewniej pomiary dokonac amperomierzem. Nawet grzejaca swieca ktora bedzie miala mniejszy pobor pradu niz inne bedzie powodem wygenerowania kodu DTC. Sprawna swieca powinna pobierac okolo 17 A na starcie.
marcov jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Odpowiedz

Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry > Garaż > Vectra C ( 2001 - 2008 )


Narzędzia wątku
Wygląd

Uprawnienia umieszczania postów
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Aktywny(e)
EmotikonyAktywny(e)
[IMG] kod jest Aktywny(e)
Kod HTML jest wyłączony

Forum Jump

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:23.
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin
Copyright ©2002 - 2012, Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry
Design by HTWoRKS