index.php index.php

Wróć   Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry > Garaż > Vectra A ( 1988 - 1995 )

Vectra A ( 1988 - 1995 ) Tematy związane ze sprawami technicznymi modelu Opla Vectry A

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stare 22-05-2007, 17:35   #1
lowermann
 
Awatar lowermann
 

Dołączył: 05.03.2005
Skąd: Lublin
Auto: Vectra A 2.0 8V GT
Posty: 755
Domyślnie Stacyjka Vectra A, jak rozebrac na części? Już rozebrana i złożona koszt 0 zł

Jak w temacie, musze rozebrac stacyjke na części, dzisiaj mi padła stacyjka, tzn cięzko jest ją przekręcic, i dopiero po poruszaniu łapie, błedem było to że psiuknąłem penetrusem jeszcze, ale do rzeczy, jak rozebrać stacyjkę, tzn, jak wyjąć ją od przodu razem z wkładkami? Odkręca się to czy jak? Może ktoś już robił takie rzeczy?

Od razu uprzedzam że szukajka pokazała trochę wyników ale żadnego rozwiązania



Jest Vectra B 1996 1.8 LPG X18XE.

była Vectra A 2.0 GT C20NE 93/94 r. lpg
Lotos 315k


Pozdrawiam

Ostatnio edytowane przez lowermann ; 24-05-2007 o 20:05. Powód: Stacyjka naprawiona, koszt 0 zł
lowermann jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 23-05-2007, 05:44   #2
adamwalko
 

Dołączył: 11.06.2006
Skąd: Piła
Auto: VA 2.0i CDX C20NE '95
Posty: 592
Domyślnie

Napisz w jakim celu rozbierać chcesz stacyjkę? Nie znam ceny ile kosztuje nowa, ale używana i dobra to rządu 20-30 zł! Dawniej jak było mało częsci na rynku regenerowało się niemal wszysko. Naprawiałem wiele stacyjek od róznych pojazdów. Ale od V-try akurat - nie. Budowa i sposób naprawy będzie podobny. Informuję Cie tylko, że trzeba mieć specjane narzedzia i przyrządy, co podnosi koszt samodzielnej naprawy. Jeśli nie chcesz nosić 2 kluczyków to daj do naprawy do jakiegoś serwisu typu "kluczyk". Koszt to ok. 80-120 zł!
PS. Problem polega na zablokowaniu stacyjki zużytym i zakleszczonym kołeczkiem między środnikiem, a obudową. Może trzeba będzie wymienić zniszczoną sprężynkę. Trudno taką jest poszukać. Dorabięć trzeba nity po rozwierceniu otworów. Zdaj się na serwis, bo mało możliweże bez naprawdę dobrego zaplecza techn. w tej branży dasz sobie z tym problemem radę!
adamwalko jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 23-05-2007, 06:43   #3
lowermann
 
Awatar lowermann
 

Dołączył: 05.03.2005
Skąd: Lublin
Auto: Vectra A 2.0 8V GT
Posty: 755
Domyślnie

Aha, rozumiem, ale ostatnio stacyjka zaczeła się mi przycinac i strasznie cięzko na poczatku przekrecic kluczyk, trzeba poruszac i wtedy idzie, myslalem o rozebraniu jej, wyjeciu wkładu przeczyszczeniu i złożeniu, ja też rozbierałem inne stacyjki a nawet zamek drzwi i tam ładnie się dało a tu jest niestety problem bo nie wiem jak do tego podejśc, tzn nie wiem jak wyciagnac wkład!
Pzdr



Jest Vectra B 1996 1.8 LPG X18XE.

była Vectra A 2.0 GT C20NE 93/94 r. lpg
Lotos 315k


Pozdrawiam
lowermann jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 23-05-2007, 08:45   #4
adamwalko
 

Dołączył: 11.06.2006
Skąd: Piła
Auto: VA 2.0i CDX C20NE '95
Posty: 592
Domyślnie

Ten Twój wkład ma poprawna nazwę w języku techn. "środnik"! Poprawna nomenklatura jest ustalona w tym celu, aby jednoznacznie porozumiewać się. To jedynie dygresja! Rozebrac nie jest wielką filozofią! Złożyż zapewniam Cię o wiele trudniej. Jak czujesz się na siłach to wolna droga!
wypada mi jedynie życzyć Ci powodzania!
PS. O czyszczeniu to raczej zapomnij! Ja nie twierdzę, że okruch piachu ją blokuje, ale to może być rownie dobrze zużyty kołek ustalający. Montaż jest dość trudny i nie mnie oceniac twoje zaawansowanie techn. i posiadane wyposażenie!
adamwalko jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 24-05-2007, 19:29   #5
lowermann
 
Awatar lowermann
 

Dołączył: 05.03.2005
Skąd: Lublin
Auto: Vectra A 2.0 8V GT
Posty: 755
Domyślnie

Zeby wyjąć ten środnik ze stacyjki trzeba ustawić ją w pozycji "B" i w otwór 3mm w obudowie stacyjki włożyć metalowy drucik, wtedy ładnie wyjdzie, oczywiście trzeba uważać na inne spręzynki itd. Rozebranie nie było trudne, trzeba było trochę podpiłować zapadki, wszystko przemyć dokładnie naftą i wytrzeć do sucha, kupić ołówek b6 rozdrobnić grafit i wdmuchnąć między zapadki i gdzie się da, grafit jest suchy i nie powoduje zlepiania się zapadek oraz nie łapie kurzu, po złożeniu tego wszystkiego zameczek chodzi jak nowiutki, naprawdę zadnej filozofi jak się trochę człowiek zna na mechanice

EDIT:
Dzięki za dygresję adamwalko, mechanizm nie jest trudny ale jak się pierwszy raz rozbiera i nie ma się wyobrazni to można to spaprać!

EDIT 2:
Stacyjkę w Vectra A da się rozebrać bez użycia żadnych specjalistycznych części, wystarczy tylko mały śrubokręt, blokada na kierownice jest lekko "zabita" ale udało się ją wyjąć podważając śrubokrętem!

EDIT 3:
Nigdy ale to nigdy nie używać do smarowania zamków żadnych wd 40, penetrusów i innych środków smarnych!
Pzdr



Jest Vectra B 1996 1.8 LPG X18XE.

była Vectra A 2.0 GT C20NE 93/94 r. lpg
Lotos 315k


Pozdrawiam

Ostatnio edytowane przez lowermann ; 24-05-2007 o 20:08.
lowermann jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 10-06-2007, 22:52   #6
Piterson86
 
Awatar Piterson86
 

Dołączył: 12.06.2006
Skąd: Nowy Sącz/Tarnów
Auto: VB 2.0 CD, civic ej9
Posty: 2,006
Domyślnie

Cytat:
Zamieszczone przez lowermann
EDIT 3: Nigdy ale to nigdy nie używać do smarowania zamków żadnych wd 40, penetrusów i innych środków smarnych! Pzdr
mądry polak po szkodzie
stacyjka czasami mi haczyła, dzisiaj psiknąłem wd 40, pojechałem na miasto i wróciłem już na lawecie
Stacyjka i kierownica zablokowana, jutro bede kombinował jak ją wymontować
kur** co za dzień



VU#302
Była: Vectra A c20ne
Jest: Vectra B x20xev
http://images50.fotosik.pl/256/e5a1c5f4cc4f808b.jpg
Piterson86 jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 11-06-2007, 07:17   #7
lowermann
 
Awatar lowermann
 

Dołączył: 05.03.2005
Skąd: Lublin
Auto: Vectra A 2.0 8V GT
Posty: 755
Domyślnie

Rozebranie stacyjki nie jest zbyt trudne, pamiętaj tylko że jak będziesz wyciągał wkład to miej włożony kluczyk żeby Ci spręzynki i zapadki nie powypadały, po wyjęciu także zobaczysz czy są bardzo wyrobione, jeżeli przy włożonym kluczyku będą za bardzo wystawać niektóre wtedy będziesz musiał je podpiłować! Pamietaj przed zmontowaniem tego wszystkiego o sprawdzeniu jak to działa, rozebranie stacyjki nie jest trudne, ważne jest żeby przed wyjęciem środnika ustawić ją w pozycji B czyli na pierwszej kresce i w otwór włożyć gwoździk i przyciskać w kierunku środnika ruszając powoli kluczykiem i próbując wyciągnąć, powinno wyjść, ale przedtem będziesz musiał odkręcić na 2 małe śrubki stycznik do przewodów, później wyciągnąć taki bolczyk ale to będziesz musiał kombinować naciskając go i przekręcając stacyjkę tak jak do odpalenia i wtedy będzie można go wyjąć a potem możesz brać się za wyciąganie środnika, czyli w otwór jakiś gwoździk, ja użyłem wkładu od długopisu, ale nie poszło od razu, a później stosujesz się do w/w rad!



Jest Vectra B 1996 1.8 LPG X18XE.

była Vectra A 2.0 GT C20NE 93/94 r. lpg
Lotos 315k


Pozdrawiam
lowermann jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 11-06-2007, 14:24   #8
Piterson86
 
Awatar Piterson86
 

Dołączył: 12.06.2006
Skąd: Nowy Sącz/Tarnów
Auto: VB 2.0 CD, civic ej9
Posty: 2,006
Domyślnie

Cytat:
Zamieszczone przez lowermann
ważne jest żeby przed wyjęciem środnika ustawić ją w pozycji B czyli na pierwszej kresce
w tym problem ze nie mogę przekręcić kluczyka..
w jaki sposób wymontować cała stacyjkę??, z jednej strony widać jakby była zanitowana..



VU#302
Była: Vectra A c20ne
Jest: Vectra B x20xev
http://images50.fotosik.pl/256/e5a1c5f4cc4f808b.jpg
Piterson86 jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 11-06-2007, 19:23   #9
Piterson86
 
Awatar Piterson86
 

Dołączył: 12.06.2006
Skąd: Nowy Sącz/Tarnów
Auto: VB 2.0 CD, civic ej9
Posty: 2,006
Domyślnie

Dowiedziałem sie na forum VKP ze stacyjkę demontuje sie poprzez rozwiercenie nita po prawej stronie stacyjki
próbowałem rozwiercić od dołu ale nie da rady, chyba wiertło jakieś lipne..
demontował już ktoś w taki sposób? proszę o jakieś rady

Najchętniej to oddałbym auto do fachowca ale kiera zablokowana i jestem skazany na wymontowanie w moim "pseudo warsztacie"



VU#302
Była: Vectra A c20ne
Jest: Vectra B x20xev
http://images50.fotosik.pl/256/e5a1c5f4cc4f808b.jpg
Piterson86 jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 11-06-2007, 23:34   #10
lowermann
 
Awatar lowermann
 

Dołączył: 05.03.2005
Skąd: Lublin
Auto: Vectra A 2.0 8V GT
Posty: 755
Domyślnie

Chodzi Ci o zdemontowanie stacyjki z kolumny kierowniczej? Hm ja u siebie miałem na ampula i po prostu odkręciłem, później odkręciłem 2 małe śrubki ze stycznikami, wpiołem je do kostki stacyjki i mogłem odpalać nawet, co do wyjęcia środnika to jak nie przekręcisz stacyjki na pierwszą pozycję to nie wyjmiesz środnika! Jak będziesz miał stacyjkę już w rękach to wymyj ją dobrze w nafcie przesusz, przedmuchaj spręzonym powietrzem wdmuchnij grafitu, włóż kluczyk kilka razy i wyjmij bez przekręcania go i jak zapadki będą ładnie chodzić to spróbuj przekręcić, jak nie przekręcisz to nie wyjmiesz środnika!



Jest Vectra B 1996 1.8 LPG X18XE.

była Vectra A 2.0 GT C20NE 93/94 r. lpg
Lotos 315k


Pozdrawiam
lowermann jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Odpowiedz

Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry > Garaż > Vectra A ( 1988 - 1995 )


Narzędzia wątku
Wygląd

Uprawnienia umieszczania postów
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Aktywny(e)
EmotikonyAktywny(e)
[IMG] kod jest Aktywny(e)
Kod HTML jest wyłączony

Forum Jump

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:57.
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin
Copyright ©2002 - 2012, Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry
Design by HTWoRKS